|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kuruś
Chcę być architektem
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:37, 24 Mar 2011 Temat postu: Warstwice |
|
|
Dla tych co to prosili żebym to umieścił.
Wybaczcie że to jest mało po polsku, ale nie chciało mi się tego dopieszczać.
Życzę powodzenia w zrozumieniu.
---------------------------
I.wyciąganie po śladzie
-zmianaII, polilinia, dołącz.
a. rysujemy ślad w rzucie prostym barierki po jakim ma się poruszać,
b. podnieść ślad na 400-ileś
c. potem narysować przekrój barierki, najlepiej kąt prosty ze śladem,
//można zamienić na polilinie lub na region (ten przekrój)
d.teraz należy wyciągnąć przekrój po ścieżce np.
wyciągnij -> ścieżka
lub wyciągnięcie (tu można zwężyć krawędzie)
przeciągnij...
wyciągnij -> zazn profil -> akceptuj -> opcja ścieżka -> wskazanie ścieżki -> wuala
UWAGA. W widoku szkieletowym można zmienić ilośc isolines, czyli lini konstrukcyjnych:
opcje -> ekran ->warstwice na pow. (4) -> 8 (isolines) // teraz wciskająć regen lub regen all możemy zobaczyć różnicę;
//zwiększa siatkę na powierzchni naprzykład owalnej
zmienna systemowa (0) wylacz || (1) wlacz --> delobj -> kasowane są obiekty z których tworzone są bryły;
WARSTWICE:
przekręć -> gdy profil jest zamkniety mamy bryłe , otwarty to powierzchnię, // nic ważnego
wyciągnięcie złożone -> zaznaczamy według poleceń -> enter -> tylko przekroje poprzeczne -> enter (przetwarza)
okno: porównać jak wyglądają jakie powierzchnie
-> pasowanie gładkie // dla lepszego rezultaty należy pamiętać o zwiększeniu isolines
do wyciągnięcia prostokreślnego dorysujmy prowadnice -> połączenie krawędzi krzywych dla poszczególnych płaszczyzn
polilinia 3D // w poleceniu rysuj
łączę krawędzie polilinią 3D granic warstwic // taka prowadnica pasuje jedynie do pł prostokreślnej
następnie kolejną poprowadzić przez środek wszystkich poziomic. // środek jest tu umowny, chyba...
poraz kolejny tworzymy teren, biorąc pod uwagę prowadnice
wyciągnięcie złożone -> najpierw warstwice -> prowadnice (p) -> dokładam linie ->
TERAZ W PRZEKROJU:
musimy wyciąć teren na zerowy poziom budynku // na piwnicę również
rysujemy obrys piwnicy: pod dużą częścia budynku + hol
wysokość piwnicy mniejwięcej 2,40 czyli: // lepiej obliczyć to na warstwicach na początku
a. wyciągamy bryłę piwnicy na 2,40
b. odejmujemy ją w terenie //tworzymy miejsce dla piwnicy
powrót do rzutu:
- robimy miejsce dla powierzchni domu poniżej poziomu 0 // warto skorzystać z opisu na poprzedniej pracy
robimy obrys zewnętrzny ścian //bez tarasu
robimy obrys wewnętrzny ścian
teraz odejmujemy obrys wewnętrzny od zewnętrznego i otrzymujemy ściany: // najlepiej zrobić to na regionach
a. wyciągamy je na -240 // teraz otrzymujemy fundamenty
b. przypisujemy je do ścian piwnic // tworzymy n. warstwę o tej nazwie
c. teraz odejmujemy od ścian teren // lepiej stworzyć jedną kopię terenu by go nie utracić
d. w tym wyniku otrzymujemy obrys szkieletowy ścian, dzięki temu mamy krawędź ściany z terenem itp.
rzeczy które będą przydatne później.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kuruś
Chcę być architektem
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:57, 24 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
PS: próbowałem to zrobić w domu na 2011 tak jak to ona pokazała.... śmiech na sali, wielu rzeczy po prostu nowe wersje nie zrobią bo według nich jest to niewykonalne xD, także powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bartek
Puszek Okruszek
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 18:07, 26 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Ona to robiła w jakiś zjebany sposób. Problem nie leży w tym że nowe wersje tego nie zrobią bo nowe wersje z reguły mają do siebie to że są lepsze od starych. Nawet na maszynach szkolnych to nie wychodziło, nikt nie wie dlaczego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kuruś
Chcę być architektem
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 20:28, 26 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
ponieważ nie można powiązać ze sobą bryły i płaszczyzny, przez to, że płaszczyzna jest skojarzona w Cadzie z siatką a nie jako taką strefą czy regionem ( ale to tylko w przypadku warstwic, nie wiedzieć czemu) ja to rozwiązałem po godzince rozkminy i próbowania zmieniania płaszczyzny na bryłę w ten sposób,że :
skorzystałem z polecenia rysuj --> płat, dzięki czemu mogłem przeciąć bryłę terenem na dwie części, w ten sposób można pozbyć się tej dolnej, bądź ją zostawić jeśli się przyda, a na krawędzi powstała siatka szkieletowa, czyli to co ona chciała.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kuruś dnia Sob 20:29, 26 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|