|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kuruś
Chcę być architektem
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:42, 30 Mar 2011 Temat postu: Rzutnie i Widoki |
|
|
prezentacja widoku:
Przedstawianie modelu projektu w różnych układach:
- ustawianie perspektywy (kamery, która wyznacza linie perspektywy)
KAMERA:
widok -> kamera [skrót: 'kam']
a. teraz będziemy ustalać punkty charakterystyczne //dla ułatwienia lepiej przejść
//do widoku 2d
b. ustawić widok LUW globalny
c. możn stworzyć specjalną warstwę na kamerę
d. wskazujemy 2 punkty, obserwatora i celu.
e. potem postępujemy zgodnie z tym co nas interesuje w opcjach:
-nazwanie kamery dla identyfikowania widoku,
-dopasowanie kolejnych punktów, zmiana położenia
-zmiana celu
-wysokość (umieszczenie kamery na poziomie oczu człowieka, ok 170 cm)
-przejście do widoku kamery
f. edycja utworzonej kamery:
//w przypadku braku kamery na ekranie: widok ->wyświetl -> kamera
zaznaczając kamerę wchodzimy w jej edycję:
- style wizualne
- punkty umieszczenia kamery (obserwatora) oraz granicy perspektywy
// w tym celu warto użyć pojawiającej się osi układu współrzędnych
//ten sposób jest intuicyjny
wchodząc w właściwości możemy ingerować w współrzędne konkretnych punktów.
g. aby wyświetlić efekt na ekranie na pasku widok w ramce wybieramy naszą kamerę // pasek z perspektywami
określając widok przez kamery 3d orbity itp warto nacisnąć prawy przycisk myszy
podczas wykonywania polecenia i zapoznać się z większym wyborem różnych zmian ogniskowych i widoków.
aby zapisać widok który nam się podoba idziemy do:
widok -> nazwane widoki
dzięki temu możemy łatwo wrócić do naszego widoku oraz określić charakterystykę (style wizualne itp.)
OBOWIĄZUJĄCY ZESTAW WIDOKÓW:
widoki skalowane:
1) persspektywa z poziomu człowieka
2) z lotu ptaka
--------------------- ustawienie kamer jak uważamy
3) rzut
4) elewacja
--------------------- skala 1:500 (1:50) //to zależy czy mamy w centymetrach czy w milimetrach
w rzucie należy jeszcze zaznaczyć wejście do budynku oraz kierunek północny //strzałką stworzoną lub z bloku
//można zróżnicować skalę rzutu i elewacji, ale czytelniejsze jest, gdy jest to równe
//można zrobić więcej widoków, np. przekrojowe, wnętrz, od różnych stron. Zależy co chcemy pokazać
// dla wiodącego elementu bryły zrobić największy widok.
//w rzucie można zrobić koty wysokościowe, te główne;
//poziom terenu w elewacji możemy podkreślić grubą linią
tworzenie rzutni:
prawym-> autocad -> rzutnie
mamy do wyboru kilka opcji tworzenia rzutni, mogą być nawet nieregularne, dzięku czemu można
dodać indywidualizmu do prezentacji. Również obiekty mogą stać się rzutnią
minimum rzutni to te 4 wymienione wyżej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Agata
Chcę być architektem
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:42, 31 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Szalejesz Michale jak zdam z cada to chyba dzięki Tobie ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|